Thursday, September 15, 2011

P E R A K

My favourite local football team forever!!! Apa pun jadi dengan team bola Perak, aku memang tetap sokong.


Untuk kempen Piala Malaysia 2011 ni, aku tak la meletak harapan yang tinggi gara-gara 5 tonggak utama digantung 7 perlawanan oleh FAM. Ditambah pulak Perak satu kumpulan dengan Kedah. Masa Liga Super baru-baru ni Perak banyak seri dan dihujung musim kalah. Sabah satu kumpulan dengan Perak jugak yang bagi aku boleh menghancurkan harapan Perak ke pusingan kalah mati untuk Piala Malaysia kali ni. Sabah ni liat. Kalau tidak Perak takkan seri 0-0 hari tu.

Perlawanan dengan Kedah baru-baru ni memang berdebar. Kedah ni memang badi pasukan Perak. Lega juga la bila tau Baddrol Baktiar tak main untuk Kedah malam tu. Tapi aku tak tau la Perak mampu ke nak 'makan' Kedah.

Game lawan Kedah hari tu memang puas hati. Terbaik. Perak main dengan penuh disiplin, tersusun, lari laju, kejar bola, tak kasi chance..asak pemain Kedah bila bola kat depa. Macam ni la game yang aku nak tengok. Kalau kalah pun puas hati. Tapi kalau main macam 'cap ayam' memang hampeh la. Pujian untuk keeper Perak, Kamarul Affendi yang menggantikan Nasril. Dia berjaya buktikan yang dia mampu ambil alih tempat Nasril. Hebat keeper ni aku tengok. Ada potensi pergi lebih jauh. Cekap, tenang dan refleks dia sebagai keeper memang bagus.

Defence Kedah malam tu memang 'bocor'. Kesilapan yang bagi aku tak sepatutnya berlaku. Tapi aku rasa Perak ni pun ada penyakit macam team Malaysia gak. Bila dah hujung-hujung game dah hilang fokus dan longlai. Cemas jugak aku nak tunggu sampai wisel tamat. Kedah memang tak berhenti serang masa separuh masa kedua tu. Tapi midfield dan defence Perak memang cekap dan cepat buat intercept.

Gol Kedah dari Khyril Muhymin memang cantik. Memang satu sepakan yang tepat dari Thiru mencari Khyril Muhymin. 2 gol Perak dari Syafiq Jamal dan Failee Ghazali memang terbaik. Tenang je menyudahkan peluang yang terhidang di depan. Tewas Helmi Eliza.

Amar Rohidan pemain team Malaysia tu agak tenggelam malam tu. Sabree Abu ni berat..dia tak larat nak lari atas bawah kejar pemain Perak. Pak Long main bagus malam tu. Dia ni memang 'otai' untuk team Kedah.

Secara keseluruhannya, game Perak v Kedah memang smart dan Perak memang deserve to win that night. Sabtu ni game dengan Sabah. Satu lagi game yang berdebar. Tak nak harap apa-apa. Tapi kalau Perak maintain dan konsisten, ikut arahan dan disiplin..insyaAllah boleh compete dengan Sabah. Team Perak malam tu memang terbaik!!!


p/s: pengulas sukan tak best langsung masa tu !@#$%^&*

No comments:

Post a Comment