Friday, August 3, 2012

tak bernafsu

ramadhan kali ni aku takdak teringin nak makan apa sangat pun. selalunya tu bulan posa aku mesti dok beli ayam percik dengan air tebu. tapi posa kali ni tak beli pun lagi ayam percik or air tebu. posa kali ni aku tak bernafsu! 

cakap pasal nafsu, semalam masa aku teman kawan aku pi beli nasi briani kat gerai favourite kami...ada seorang kakak baju pink ni pun dok sibuk nak beli lauk pauk. dia dok 'bising' tanya macam2 pasal lauk pauk tu kat abg yang meniaga tu. sebelum sampai turn dia..dia dah ambik kuih dengan banyak. aku jadi cuak! sebab kuih tu sikit ja dan kakak baju pink ni nampak macam nak beli semua je. aku pun cepat2 'berebut' gak nak beli kuih tu.hahaha...aku beli sikit je..

kakak baju pink dah potong line kawan aku. dia beli 3 nasi briani. lauk yang dia beli memang banyak. macam semua lauk kat situ dia nak beli dan rasa. it ended up duit dia beli semua kuih, nasi dan lauk pauk tu RM37.50! untuk 3 orang makan je...

uishhh aku dan kawan aku syak dia beli ikut nafsu. kami pun takut tengok dia beli lauk pauk tu semua. harapnya habis la dimakan sampai ke sahur semua yang dibeli tu. 

kadang2 tengok orang membeli kat bazar ni scary jugak. beli macam esok takdak dah! apa2 pun belilah berpada-pada dan janganlah terlalu ikutkan nafsu...

selamat berpuasa. 



No comments:

Post a Comment