Tuesday, December 6, 2011

masa menunggu

1. Last Saturday I went to public library at Seri Iskandar, near my parents house. Banyak jugak novel fiksyen yang baru. Tapi public library ni agak messy bagi aku. Buku-buku yang dah dipulangkan menimbun kat kaunter pemulangan dan dalam troli. Tak disusun semula kat rak. Buku2 kat rak plak tak tersusun dengan baik especially di ruangan kanak-kanak. Tak pasti kenapa buku-buku ni tak disusun semula di rak yang sepatutnya. Sebagai pengguna, susah la kalau nak cari buku. Aku rasa macam nak tolong susun kan je...

2. Semalam separuh hari dihabiskan di hospital saja. Bawak mak buat pemeriksaan doktor. Macam biasa, memang ramai pesakit yang menunggu giliran. Jadi tak hairan la kalau aku dapat baca sampai separuh buku masa menunggu. Giler bosan kalau aku tak bawak buku agaknya..

3. Parking public library kat Ipoh ni penuh. Aku terpaksa merayau tempat lain dulu sementara tunggu parking mungkin kosong nanti. Destinasi: Popular & MPH. Cari buku RAM yang baru 'Fiksyen 302'. Tapi masih belum ada. Yang ada buku terbaru Eyman Hykal 'Detik Debar'. Yang aku beli cuma komik Penyiasat Remaja Hajime Kindaichi yang baru 'Kes Pembunuhan Alkimia (2)'.


p/s: sampai jumpa lagi..

No comments:

Post a Comment