Friday, April 6, 2012

aku ini binatang jalang

Beberapa minggu lalu kawan aku beritahu dia akan 'outstation' ke Jakarta. Lantas aku terus pesan padanya untuk belikan aku buku HAMKA atau Chairil Anwar. Kalau tak jumpa buku-buku tu, penanda buku dari Jakarta pun takpa.

Baru sekejap tadi dia called. Dia kata buku yang aku pesan dia dah belikan. Wah!!! Seronoknya tak terkata. Tapi dia kata tak jumpa cari buku HAMKA. Sudah seluruh toko buku di Jakarta dia masuk. Jadi dia belikan saja buku Chairil Anwar 'Aku Ini Binatang Jalang'. Katanya lagi buku ni kumpulan puisi.

Ya, aku tahu. Chairil Anwar itu memang pemuisi legend di Indonesia yang meninggal dunia di usia muda, 27 tahun. Aku tanya dia lagi, buku "AKU" dalam cerita 'Ada Apa Dengan Cinta' (masih ingat cerita ni? Lakonan Dian Sastrowidayo & Nicholas Saputra) tu tak ada ke? Dia cakap tak ada.

Kawan aku tak mau hantar buku 'Aku Ini Binatang Jalang' pada aku. Dia suruh aku datang sendiri ke KL ambik buku ni. Aduhh! Saja nak mendera perasaan aku. Hmmmm...nampaknya bila aku pegi Pesta Buku KL hujung bulan ni baru boleh dapat buku Chairil Anwar tu.


p/s: nampaknya aku tak boleh tido la sampai dapat buku tu.huhu..

2 comments: