Monday, July 30, 2012

MURTAD by Hasrul Rizwan


Cam haram!  [ perkataan yang aku dok sebut bila baca  buku ni. LOL ]

Luar biasa. Aku memang ada 6th sense samada buku tu best ke tak. Aku baca je sinopsis proposal buku ni aku dah tau buku ni Fixi kena publish and confirm meletup.

Enough said, buku ni memang tengah hot kat kedai buku sekarang.

Cover buku ni memang macho..hahaha!! Isi dalam guna kertas kuning yang ringan. Aku suka.

Buku ni pasal 2 orang kembar seiras yang diupah untuk membunuh orang2 yang murtad. Stylo sehh..pembunuh upahan yang handsome pakai suit mahal, drive nissan fairlady and ducati (colour merah ok!), cekap berlawan dan guna senjata. Dalam buku ni ada Azwan Ali ( ?? ), Faizal Tahir pun ada.

Buku ni konsep pembunuh upahan yang berbeza. Bunuh orang yang murtad! Tapi ada konflik sikit bila Zulaikha mempersoalkan Akhil tentang tugasnya membunuh orang2 yang murtad. Awek punya pasal Akhil sanggup bergadai nyawa melaksanakan tugasan yang terakhir sebelum dia dan abangnya, Adam bersara daripada membunuh. Tapi dalam tugasan yang terakhir tu, depa kena pi bunuh ayah kepada awek Adam, si Maria. Dalam 'pertempuran' tu Maria tertembak.  

Cam haram loghat kedah dalam buku ni. Aku pun lama dah tak praktis loghat kedah sejak grad. Takpa lepas raya ni aku ada reunion kat Pendang. Nanti boleh test power ke dak lagi loghat kedah aku. hohoho


p/s: Aku rasa aku boleh rasa perasaan Zulaikha masa depa dok bergaduh sakan kat i-city tu..and bila dia dok call Akhil kat dataran tugu tu. Syahdu ja... 



epitjack!
300712@1444



7 comments:

  1. Enough said!
    This one is a very good read..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes indeed! memang tak rugi and berbaloi beli..=)

      Delete
  2. terbaik bro (walaupun review pasal buku ni simple tapi sempoi). tgh cari info pasal buku ni, rasa mcm nak beli, tp aku skeptikal pada penulis melayu (hahaha sbb aku dok layan john grisham je selama ni... )

    thank for info. btw visit suaraserak.blogspot.com

    daimpressive

    ReplyDelete
    Replies
    1. buku ni best bagi org yg suka genre yg thrill. cepat beli buku ni. kedai buku Popular dah banned buku ni.hoho
      saya pun suka baca buku john grisham but why not try buku org lain kan? u will find other author yg sama hebat macam john grisham..=)

      Delete
  3. or maybe i should call u sister. aikol jugak pusing sana sini.
    sincere apology.

    dmprssv

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..bro or sister yg penting we are borthers in Islam..=)) [ AIKOL? ] hmmm..grad tahun bila?

      Delete
  4. ceritanya, macam mana si nipis boleh ada? hahaha.

    ReplyDelete