Tuesday, February 5, 2013

habit

Jujurnya aku tak pernah ulang baca apa-apa buku novel yang aku dah baca. hatta komik mahupun majalah. best or favorite macam mana pun buku/novel/komik/majalah tu..aku tak pernah ulang baca. apatah lagi kalau buku tu bukan favorite, jawabnya tersadai tak berusik bertahun-tahun tak dibaca.

mungkin bila aku dah 'bersara' dan ada banyak masa melepak...aku ulang baca buku yang best dan favorite tu.

tak tau la kenapa aku suka sangat baca buku kat tempat awam. bukan nak menunjuk ke apa. tapi entah..aku rasa macam ada 'ketenangan' di situ. aku suka baca buku kat tempat makan. tak kira la food court ke, McD ke, cafe ke, kedai makan ke, stall tepi jalan ke, semua aku redah. dalam kereta sambil tunggu lampu merah bertukar hijau pun boleh je baca. aku boleh je tunggu kawan2 sampai berapa lama pun tapi dengan syarat aku baca buku.  

aku tak tau samada habit aku ni normal atau pun tak. 

damn! 




No comments:

Post a Comment