Wednesday, March 21, 2012

kerana KOPI aku sanggup..

..mengembara sejauh 40km dan mengheret kawan aku bersama. Dan kerana KOPI juga aku sanggup mengorbankan sisa baki duit yang aku ada untuk bulan ni. Sungguh aku memang kecanduan kopi!

Aku nikmati KOPI ni dengan kek cawan perisa coklat yang sedap. Sedap sangat ke KOPI ni sampai aku sanggup bergadai nyawa untuk dapatkannya? Inilah dia KOPI yang aku cari tu..


"Dik, saya nak KOPI satu!" dengan senyum lebar dan puas.

Sambil berjalan ke tempat kereta nak balik, aku nampak ada adik pengawas sedang pegang plastik BookXcess. Ehh ada BookXcess ke kat sini? Patah balik kejar adik pengawas tu. Ya, memang ada BookXcess kat sini. Tapi aku kecewa sebab aku memang dah takde duit untuk dikeluarkan dari mesin wang automatik kalau nak beli buku kat booth BookXcess. Nak mengharungi perjalanan 40km balik ni pun kereta bakal tersadai sebab takde minyak.

Aku berjaya habiskan KOPI dengan dua cangkir nescafe panas. Dan terus pagi ni aku kecanduan kopi yang amat sangat. Pagi ni kawan aku belanja kopi kurang gula lebih krimer di McDonald.

Aku bagitau dia aku dah habis nikmati KOPI semalam. Aku bagitau dia lagi yang aku tak tahu samada dia boleh terima dan nikmati KOPI ni atau tak. Kawan aku tanya KOPI ni 'half porn' ke tapi aku cakap KOPI ni realiti pahit yang kita cuba sembunyikan dan nafikan. Memang pahit tapi sedap. Aku bagitau kat dia macam ni sebab aku tak mau nanti dia tuduh aku bagi dia baca bahan lucah pulak!

KOPI ni saiz kompak. Aku suka kertas yang digunakan. KOPI jadi ringan. Aku sukakan keseluruhan fizikal KOPI. Aku juga suka hampir kesemua 19 perisa yang ada dalam KOPI ni. Perisa yang paling aku suka adalah 'Kopi 3 Rasa', 'Bersaksi Kopi', 'Kopi Kola', 'Cinta Kopi', 'Kopi Jantan Kaw', 'Barista Cinta', 'Ritual', 'Kopi Julia', 'Secangkir Kopi Bersama Dia', dan 'Kopi Mimpi'.

Nampak label "EDISI TERHAD" pada KOPI tu? Jadi itulah sebabnya kenapa aku sanggup mengembara menggadai nyawa sejauh 4okm dan duit terakhir aku untuk bulan ni. Kalau/bila KOPI dah masuk pasaran gelap nanti, aku mungkin terpaksa berperang untuk dapatkannya.

AMARAN: nikmatilah KOPI dengan fikiran yang terbuka dan luas.


p/s: Aku suka kopi kaw kurang gula tapi lebih krimer..



epitjack!
210312@1244

5 comments:

  1. Sy pun berjuang utk dapatkan kopi.. Tp rezeki pantun sy tak punya ramai like, so tak dpt buku kopi free.. Kemudian, nak order tapi serius takde duit.. Kwn tolong belikan tapi payment tak berjaya.. Sy emel pd editor, setelah berbalas emel, akhirnya dpt free kopi.. Itu pun ats dasar sy adlh slh seorang panel pembaca fixi.. Sbgai hadiah penghargaan kiranya.. Hehehe.. Gembira tak terkata..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana membuat review kopi dan terima kasih kerana menyukai KopiJulia:)

      Delete
    2. d_tieah: Wah! beruntung sungguh awak dapat KOPI free daripada editornya. Saya cemas juga kalau pengembaraan saya sejauh 40km tu gagal sebab KOPI dah habis. Mujur masih ada lagi.hoho..sekarang saya tengah tunggu BISIK & INVASI percuma daripada FIXI..saya pun macam awak juga salah seorang panel pembaca Fixi....=))

      Delete
    3. FaizalSulaiman: Saya tak sabar nak tunggu Novel SUMBAT anda..saya sukakan proposalnya...=)

      Delete