Monday, November 15, 2010

Versus by Hlovate

Novel ni antara yang 'terkesan' pada aku....ngeee..;D

1st impression tengok novel ni kat kedai buku:- "ok ke buku ni? lain macam je cover dan sinopsis kat belakang buku ni..."
even dah baca beberapa novel Hlovate, tapi masih tak sure buku ni macam mana. rasa macam best dan rasa macam tak best. hahaha..:D [setiap kali pegi kedai buku asyik belek je buku ni tapi asyik tak jadi beli je...ngeeee]

One day, balik lepak makan-makan kat dataran...cik maru des kata "buku ni memang best.try la baca." "oh ye ke?" [then i should try..why not.errr tapi aku tak nak beli.nak pinjam baca je.tapi sape yang ada buku ni?]

Last week, tengah sembang-sembang dengan housemate aku pasal buku...tetiba dia kata ada buku ni. huh? ye ke??wahhhh!! nak pinjam baca...hehehe

Lepas habis baca buku ni, one word: unexpected..!! tak sangkanya buku ni macam ni...=) rasanya antara novel Hlovate yang aku dah baca, yang ni memang yang terbaik sekali..;D [kepada kamu yang ingin berubah, baca la buku ni..] lepas baca buku ni aku asyik merenung balik diri aku...hmmmm....

so aku rekomen buku ni.tapi awas dengan bahasa yang digunakan dalam novel ni...anda mungkin suka atau tak suka...kalau rasa nak baca sesuatu yang 'berat' dalam keadaan yang 'relax'...why not try this book..=)

[aku bukan fan Hlovate tapi most of her book aku dah baca.dia memang ada style penulisan yang tersendiri dan 'fresh'.but who knows sooner or later i'll be one of her fan...;D ]


-epitjack!-
140710@2134


p/s: review taken from notes at my facebook..

2 comments:

  1. telah baca novel ni sebab adik yg bongsu peminat Hlovate. setuju ngan epit, mmg buku yg menarik...cuma tak berapa suka apabila bahasa melayu dan bahasa inggeris dicampur adukkan...hehe. tapi mungkin itu gaya penulisannya

    ReplyDelete
  2. haha..sbb tu sy bg 'precaution' tentang bahasa yg digunakan dlm novel ni. sy sejujurnya blh 'masuk' dgn novel Hlovate ni cumanya sy tak boleh baca novel dia secara berterusan sbb gaya bahasa dia tu kadang2 buat sy letih (tp as u said itu mbe gaya penulisan dia).
    tp novel2 dia mmg ada ISI kan k.farihah??sbb tu sy suka...=)

    ReplyDelete