Monday, November 26, 2012

cinta dan sebuku roti

anak buah aku cakap, "love makes my world like a loaf of bread." 

aku terkedu beberapa minit. tak tau nak respon macam mana. tak pernah lagi aku dengar orang umpamakan cinta tu macam sebuku roti. lepas beberapa minit, aku gelak. 

aku tanya dia, "kenapa samakan cinta dengan sebuku roti?" dia cakap, "roti tu cantik, gebu, lembut, sedap dimakan dan mengenyangkan." aku senyum. tapi kawan aku add on it, "tapi roti ada expired date." betul. so makan cepat2 kalau tak mau expired dan berkulat! 

tapi kalau nak melambatkan proses pengkulatan (ada ke perkataan ni?) simpan roti dalam peti ais. lepas tu bakar dalam oven dan blender buat serbuk roti. hehehe 

itu cerita cinta dan sebuku roti.


p/s: sedang sibuk dengan Y.E.S!
  


No comments:

Post a Comment