Friday, September 3, 2010

Saya Pun Melayu by Zaid Ibrahim


As usual, each n every month aku akan pegi kdai buku. Ms aku masuk, buku ni ada kat rak ‘New Arrival’. Mcm biasa la..aku pn sebok la nk belek n review buku ni [read: “free reading”]. 1st impression: menarik. Msh belek lg buku ni..lama gak la smpai org kdai tu dh tgk aku semacam je..haha. Lastly, aku beli gak buku ni.

Alasan beli: 1) ms tu kalo tak silap aku Zaid Ibrahim dh letak jawatan as de facto law minister. So aku nk tau gak apa view dia tentang ‘melayu’ tu sendiri [tajuk pn dh menarik kn..‘Saya Pun Melayu’]. 2) saje nk tau lbh lanjut sape Zaid Ibrahim ni sebenarnya. His 1st book ‘In Good Faith’ aku tak baca pn…huhu

2nd impression: OMG..!! Buku ni tak seperti yg aku bayangkn. This book really open my mind..n I also said: Ya, saya pun melayu. ‘Melayu’ dlm buku ni konsep nya lbh luas. Buku ni mbe tema nya agak berat sket..tp sgt berbaloi. To me it is thought provoking. Buku ni ada ckp psl personal life Zaid Ibrahim jugak…

PRECAUTIONS: bila baca buku ni kena bukak minda anda dgn luas.lps tu..digest n analyse btul2.then only comment n give ur opinion….=)

Gambaran tentang buku ni: THOUGHT PROVOKING.


epitjack!
030910@2127

2 comments:

  1. ePIt, kak farihah nak pinjam buku ni masih tak kesampaian nampaknya...kena bli jugakla...hehe...selamat hari raya & maaf zahir batin

    ReplyDelete
  2. Buku ni ada kt Mar skang ni. x sure dia dh abeh bc ke blum. nnt akak try la tnya Mar eh..kalo dia dh abeh bc akak amik la dr dia...=) [cpt2 baca..nnt kita blh review buku ni sama2..hehe]

    ReplyDelete