Monday, November 1, 2010

maaf..kurang budi bahasa.

Setelah sekian lama setiap hari aku pergi court dengan senyuman. Tapi hari ni aku serius memang tak ada mood langsung nak senyum. Muka serius je aku rasa. Juga tak ada mood nak tampal senyum plastik. Kalau senyum pun aku rasa macam tak cukup gula je.

Sampai di court, status kes adalah "Saman Belum Serah(SBS)". Aku dengan ayat sarkastiknya cakap "Saya dah failkan affidavit penyampaian. Kalau hilang tu saya tak tau la. Saya nak amik judgment ari ni." Senafas, senada, toneless je aku cakap tanpa riak muka berdosa. Serius aku tak ada mood nak berbudi bahasa hari ni.

Later, they found the Affidavit. Fail aku diletakkan ke tepi - bakal dipanggil masuk depan registrar soon. 5 minit, 10 minit, 15 minit - masih lagi tak dipanggil masuk. Lawyer dah makin ramai ni. Aku bangun dari tempat duduk, "Fail ni (sambil tunjuk) lama lagi ke?". Again, toneless muka tanpa riak.


p/s: Bukan sebab monday blues ke apa. Tapi aku serius memang tak ada mood hari ini. Maaf, kurang budi bahasa. Sekian.

No comments:

Post a Comment