Saturday, February 5, 2011

Aku Sanggup Duhai Muhammad by Muhd Nasruddin Dasuki

Jatuh cinta pandang pertama masa aku nampak buku ni kat kedai buku. Cover dan tajuk buku ni sangat menarik dan caption kat belakang buku ni yang paling menarik bagi aku:

“Buku ini tidak akan menjadikan diri anda sehebat dan semulia Rasulullah SAW, namun sekurang-kurangnya jadilah yang paling hampir dengannya.

Buku ni ada 100 kisah pendek mengenai Rasulullah yang menampilkan akhlak terpuji baginda untuk kita renungi dan jadikan panduan hidup.

Buku ni bagi aku hampir sempurna. Maksud aku di sini adalah ia mencakupi kriteria sebuah buku yang aku rasa berbaloi untuk dimiliki dari segi isi buku yang dah tentu tiada keraguan, kulit buku dan tajuk yang menarik, penampilan dalam buku ni jugak menarik - ada gambar-gambar, dan harga buku ni adalah “affordable” untuk dibeli. Jadi kesimpulannya buku ni baik dari segi isi, kulit dan tajuk buku, serta harga.


p/s: kita terlalu jauh dengan zaman Rasulullah SAW..dan semoga dengan buku ni kita akan merasa dekat dengan baginda…



epitjack!
050211@1905

No comments:

Post a Comment