Tuesday, May 3, 2011

me @ KLIBF 2011

Aku sampai PWTC seawal jam 9.30 pagi lepas breakfast roti telur bawang kat kedai mamak dengan Etty. Orang dah ramai dan gerai-gerai di ruang legar PWTC tu pun dah buka. Sempat la cuci mata kat gerai Al-Ameen Books. Banyak buku Faisal Tehrani dan Isa Kamari kat gerai ni. Gerai Galeri Ilmu pulak tengah promosi buku baru "Senyumlah".

Aku cepat-cepat cari gerai Jemari Seni dan PTS. Kena cepat sebelum orang bertambah ramai. Orang masih belum terlalu ramai kat gerai Jemari Seni. Dengan pantas aku amik dua (2) buah buku Blues Retro by Imaen, dua (2) buah buku Langsir Biji Remia by Noor Suraya, Quartet by Saidatul Saffaa, Tinta by Nasron Sira Rahim, Syud, Pingu Toha; dan Contengan Jalanan by Hlovate. Tujuh (7) buah buku di gerai Jemari Seni. Sebab masih terlalu awal masa tu jadi penulis-penulis masih belum ada kat gerai Jemari Seni.

Seterusnya gerai PTS...sebelah gerai Jemari Seni je. Aku cuma nak cari dwilogi Padang Bulan by Andrea Hirata. Ramai betul orang kat gerai PTS ni. Susah aku nak menyelit. Jadi aku terus je tanya petugas PTS kat situ. Dia cakap dwilogi Padang Bulan kat tengah-tengah. Dah sampai tengah-tengah tapi aku tak nampak pun buku tu. Tiba-tiba petugas tadi bagitau aku buku tu dah habis stok. Takde stok untuk pesta buku lagi. Dah HABIS. Aduhhh kecewanya aku....!!! Penat aku menyelit-nyelit tengah orang ramai tadi.

Misi mencari gerai karangkraf plak sebab aku kena beli lima (5) buah buku Sutera Bidadari by Ramlee Awang Murshid. Tak jumpa..aku terus naik tingkat atas. Pegi gerai ITNM. Etty dah bagi aku kupon diskaun 30% tadi. Rugi la kalau aku tak guna. Aku beli Scattered Bones by Usman Awang.

Turun bawah pegi gerai Karangkraf. Beli lima (5) buah buku Sutera Bidadari by Ramlee Awang Murshid dan Berpantang Cara Alami by Pa&Ma. Punya la ramai orang sampai aku tak sempat nak belikan Fafa edisi hardcover Sutera Bidadari.

Konon nak stay sampai petang kat bookfair...tapi tak boleh la. Orang tersangatlah ramai sampai nak berjalan pun tak boleh. Jalan aci tolak-tolak je..pijak kaki orang bagai.

Hari terakhir aku bawak anak-anak buah aku pegi. Diorang ni aim nak beli barangan Ana Muslim je pun. banyak gak la diorang beli barangan Ana Muslim..baju, button badge, buku nota, magic mug, beg. Kopak gak la aku kena pau dengan diorang....huhu

Aku cuma beli 8 buah buku je..cek gaji tak clear lagi masa tu...=( [selebihnya tolong belikan buku untuk K.Rin, Fafa, Mar & K.Ita]


Maaf la kepada K.Rin & Fafa sebab tak dapat penuhi permintaan untuk autograf dan edisi hardcover..


p/s: siapa kata rakyat Malaysia ni tak suka membaca..??

No comments:

Post a Comment