Monday, September 10, 2012

patriotik?

hujung minggu yang tidaklah begitu memberangsangkan.  hingga hari ni masih ada mild headache. 

kisah kak yong aku minggu lepas. beria sungguh cerita kat aku yang dia dah beli buku yang aku cadang kat dia hari tu..'Takdir itu Milik Aku'. Aku macam pening sikit. Ye ke aku yang suggest?? Apa2 je lah. Dia kata cerita ni best. Aku skeptikal sebab taste dia dengan aku tak sama. Maka aku suruh dia cerita sikit. 

Sah! Aku memang tak layan cerita yang isteri kena dera lepas tu bla bla bla.....non stop kakak aku cerita. kesimpulannya habis la satu buku cerita. Dia siap cakap baca sampai menangis bengkak2 mata! Ok serius tak boleh masuk. Aku cakap kat dia bukan ke buku2 ni semua sama je dengan yang lain2 macam ombak rindu, andai itu takdirnya dan lain2. So apa yang sedihnya? But still kakak aku dok cakap best..sedih....

Anyway, aku still respect genre buku yang kakak aku suka baca. Aku suggest kat dia suruh beli 'Kan Kukejar Cintamu'. aku rasa buku ni pun sesuai dengan dia. 

Kakak aku komplen dia tak boleh masuk dengan buku2 aku yang 'patriotik'. eh bila masa plak aku baca buku 'patriotik' ni?? Bila kami pi kat rak buku dan tengok buku2 aku yang ada kat rak buku tu baru aku sedar yang buku2 aku memang tak masuk dengan 'jiwa' kak yong aku. hahaaha...'patriotik' sungguh!! 

Sebenarnya buku2 yang aku ada bukanlah 'patriotik' seperti yang orang lain faham. 'Patriotik' dalam interpretasi kak yong aku adalah buku2 aku bukan novel romantis, jiwang atau isteri kena dera. apapun aku selalu jugak tengok2 novel romantis macam ni...untuk informasi kak yong aku la. nanti aku suggest la dia beli. mana tau kot time otak aku tak berapa nak betul aku nak layan novel isteri kena dera kan..jadi senang la aku nak pinjam buku kat dia.hehehe    


p/s: mari raikan perbezaan antara kita.hoyeaahhh..!!



No comments:

Post a Comment