Wednesday, September 26, 2012

suspek pembunuhan!

aku ditahan untuk disoal-siasat.

sambil tu diorang geledah rumah sewa aku. rumah mak ayah aku kat kampung pun diorang geledah. diorang sealed dengan pita kuning. macam dalam CSI tu.

habis kawan-kawan aku diorang soal-siasat sekali.

aku tetap mengaku tak bersalah. tak bertanggungjawab kepada mana-mana pembunuhan. diorang mati-mati tak percaya. nampaknya kalau macam ni belum apa-apa lagi aku dah dijatuhkan hukuman bersalah!

apa aku nak buat? aku mesti lari! kalau tidak aku mesti nahas.

nasib baik aku berjaya meloloskan diri. lagipun diorang takde bukti yang aku bunuh sapa-sapa. diorang tak boleh tahan aku buta2 je.

diorang tetap syak aku yang bunuh. diorang cakap aku mungkin pembunuh yang psiko. gila. masa diorang geledah rumah sewa dan rumah kat kampung diorang jumpa banyak buku2 thriller yang berkonsepkan pembunuhan. jadi diorang buat kesimpulan aku ni memang psiko. bunuh orang macam dalam buku2 yang aku baca.

tapi diorang takde bukti selain daripada buku2 thriller yang aku ada yang menunjukkan kedudukan minda aku. tu je bukti yang ada. no murder weapon. only motive (maybe) according to them.




No comments:

Post a Comment