Wednesday, April 24, 2013

Hari Buku Sedunia

Semalam Hari Buku Sedunia. 

Aku baca buku free je kat kedai buku semalam. Mula tu ingat nak beli. Tapi bila kira-kira, ongkosnya tak berapa nak cukup. Jadi aku baca free je la dulu. Nanti dah ada duit baru aku beli. 

Aku selalu rasa orang yang baca buku di tempat awam tu cool. Stylo gitu. Tak ke? Entah. Ahh whatever lah. Untuk aku kira stylo la. 

Minggu lepas pi bawak anak2 buah aku berjalan. Berjalan cara orang takdak duit. Pi shopping mall. Tapi tempat yang kami pi, library dalam shopping mall tu! nasib baik la budak2 ni tak banyak kerenah. dok diam baca buku. habis kuat aku bagitau depa suruh aim dulu nak beli barang apa. nanti minggu depan dah ada duit baru pi beli. 

Konon cuti panjang minggu lepas nak kemas rak buku kat rumah abah. Hampeh. Semuanya ke laut! Balik minggu ni kena nekad gak kemas rak buku tu. Dah macam kena bom nuklear aku tengok. Tu belum kira entah ada buku yang hilang daripada rak tu. Anak2 buah aku ni bukan boleh pakai sangat. Entah2 depa buat bagi pinjam kat kawan2 depa macam public library. 

Jenuh la aku nak susun rak buku minggu ni nanti....


p/s: syok gak kalo boleh lepak baca buku sambil minum kopi mahal


 

No comments:

Post a Comment