Monday, May 13, 2013

PBAKL 2013 PWTC KL

13 hari selepas PBAKL 2013. balik dari bookfair tu aku jatuh sakit. cuti sakit 3 hari! jadi entri pasal bookfair memang lama tertangguh. 

bookfair kali ni tak berapa nak best. orang terlalu ramai sampai aku rasa boleh mati sesak nafas. mungkin sebab aku pegi hari cuti umum. atau orang malaysia sekarang ni memang dah suka pegi bookfair. disebabkan orang sangat ramai, aku rasa eloklah dipertimbangkan tempat baru untuk PBAKL akan datang.

aku beli dalam 15 buku macam tu. 2 buku BFF aku bagi hadiah hari lahir. kali ni aku memang betul2 beli buku yang dalam senarai yang aku dah buat siap2. satu sebab limited bajet. dua sebab aku tak rasa aku nak bersesak dengan ramai orang untuk "berjalan2" tengok buku. 

sepanjang bookfair, aku dok jumpa orang yang tak berapa nak ada adab. betul la kakak aku cakap. la ni kat malaysia kita sampai nak kena buat iklan pasal adab dan sopan santun. ada la sorang pakcik ni dok letak tongkat dia atas buku yang dipamerkan atas meja pameran. bila kakak aku ketepikan sikit tongkat dia sebab nak ambil buku, dia jeling marah. aik?! aku tak berapa nak paham di situ. pasal apa la dok letak tongkat atas buku yang dipamerkan? letak/sandarkan tepi meja pameran buku tu tak boleh ka? ishh aku memang tak boleh terima bila pakcik tu letak tongkat dia atas buku yang di pamerkan....

seterusnya, potong barisan masa nak buat bayaran. ehem! ramai lagi orang berbaris kat belakang ni nak buat bayaran jugak. bila petugas tegur suruh ikut barisan, marah pulak. sungguh la aku tak paham. 

peraturan mudah macam ni pun ada orang yang tak paham dan tak boleh ikut rupanya. 

sekarang sedang mula baca buku yang dibeli. pening jugak. tak tau nak baca buku mana dulu. sebab kali ni aku beli semua buku best2 (pada hemat aku la). 


p/s: nanti bila senang aku muatnaik gambar buku2 yang aku beli
 


No comments:

Post a Comment