Monday, December 27, 2010

Deadly Exposure by Leonard Goldberg


Almost 5 years this book on my 'unread' bookshelf. Aku tau masa beli dulu, buku ni best cuma masih belum sempat nak baca. [Actually almost 100 books on my 'unread' bookshelf..huhu]

Cik Mar nampak buku ni kat my online bookshelf dan nak pinjam baca. Review Cik Mar: buku ni best. Heh aku dah agak buku ni memang best punya sebab tu aku beli...;p

Last month aku mengalami 'reader's blocked' i.e tak boleh nak baca apa-apa buku langsung. Tepu!!! Tapi buku ni dah berjaya memecahkan 'blocked - ketepuan' dalam minda aku....hoho

Buku ni aku tag 'medical thriller'. Komen aku secara ringkas: Awesome, irresistible and great medical thriller..!!

Watak heroinnya seorang Doktor Forensik Patologi, Joanna Blalock. Macam biasa la..dia ni hebat, cekal, bijak, berani...kagum gak la dengan watak dia ni.

Storyline buku ni memang mendebarkan...new characters keep coming in maybe because some of the characters died because of the infection/bacteria. Di samping kumpulan saintis yang berada atas kapal Global Explorer II di Alaska ni mencari penawar kepada bacteria/toxic yang membunuh ni...ada pembunuhan berlaku dalam kumpulan saintis atas kapal ni. Part yang klimaks bila dah nak habis baru tau siapa 'pembunuh' dan yang menyebabkan serta menyebarkan bacteria tu lantas menjadi epidemic di China dan US.

Yang pasti hanya Dr. Joanna yang tahu 'siapa' orang tu - dan sebagai pembaca, I'm a bit shocked bila tau siapa orang tu. Sungguh tak sangka...

p/s: ini buku 'medical thriller' pertama yang aku baca..


epitjack!
020111@1953

No comments:

Post a Comment