Tuesday, July 26, 2011

S T R I K E !

[Lambat update sebab satu badan sakit2 lepas Penang-Perak Bar Games last Saturday]

Harap maklum aku adalah 'bidan terjun' dalam acara bowling. Giler aku baru 1st time main last thursday kot..(sila rujuk entri S P A R E).

Kena main 3 games kot bowling tu...adoiii abeh sakit tangan aku. aku dah risau takut tak boleh main badminton lepas tu.

Memandangkan aku baru 2nd time main bowling maka memang banyak la yang masuk longkang. eh tapi aku dapat STRIKE sekali. ahahhaa...=) group penang yang lawan dengan group aku memang hebat tak ingat. Diorang aci kira berapa yang tak strike ok. punya la nak cakap yang diorang ni memang confirm strike la...tak pun spare.

(Diorang semua dok kutuk aku..rupa je brutal tapi bola serius slow lemah gemalai..sampai nak tertido tunggu bola tu sampai kat pin...;p )


Lepas main bowling tu gagah la kena main badminton kot. Yang aku tak puas hati main satu game je. Dah la main kira style point lama. aisehh..geram sebab tak puas main badminton.

(kalau dah tak puas hati tu dah tentulah kalahkan...)


Rest kejap sebelum sambung game netball. giler tamak aku ni..sume nak main. giler kuasa..ahaha..;p

Anyway, aku just reserve player je untuk netball. Aku tukang sorak kat tepi padang (read: tukang bagi semangat). Netball main 3 quarter. Serius cakap game netball ni paling dramatik sekali. Kali ni all the netballers turun padang dengan bersemangat sekali. Tambah bersemangat lepas captain bagi 'political speech'..=)

Perak Bar netball team turun sebagai underdog. Kalau dah underdog tu memang orang pandang sebelah mata je la kan. And advantage to us..we play under no pressure. We want to fight Penang Bar netball team till the end. Hingga ke titisan peluh yang terakhir! Matlamat utama kitorang nak rapatkan jurang mata. But of course kalau ada rezeki kami nak menang..!!

1st quarter: We won. Leading 6-5. Penang 'shocked' tak ingat. awal2 lagi Perak dah score sampai 4-2 (sebab aku yang jaga score). 2nd quarter: Penang dah tau kitorang memang akan fight habis-habisan. So kalau diorang tak bangun dari 'terkejut' memang kena makan la dengan kitorang. Demi maruah yang diorang tak pernah kalah dengan Perak, diorang bangkit bagi tentangan yang lagi sengit. It end up draw 3-3. 3rd quarter: Both team want to win. Penang of course nak pertahankan kemenangan dan maruah diorang. And Perak mahu melakar sejarah baru..untuk menang buat pertama kalinya. Game makin sengit. Tapi nampaknya kitorang dah hilang momentum bila dah hujung2 game. Banyak faktor yang menyebabkannya...and Penang desperately want to win. We lost 7-5. Final score: Perak 14 - 15 Penang. It so close..!! Nampaknya takde rezeki untuk menang. Tapi kitorang hepi...=) even ramai netballers yang tak boleh tido mengenangkan beza 1 gol tu...huhu

Esoknya tu sebelum balik Ipoh, aku sempat gak pegi chowrasta cari buku2 terpakai kat situ. Tak banyak buku yang menarik (mengikut perkiraan aku..) mungkin sebab satu kedai je yang bukak. Tak menarik kononnya pun aku beli gak 5 buku terpakai...=))

p/s: i love penang because of the foods..


No comments:

Post a Comment