Wednesday, July 4, 2012

aku lapar

tiba-tiba aku rasa tak cukup kenyang. aku capai fiksyen 302. belek-belek. baca 2 prolog. aku berhenti baca. mungkin boleh kenyang tapi kena ada extra energy and tak boleh berhenti-henti baca fiksyen 302 ni. kalau tidak aku takkan dapat menikmati kesedapannya. letak balik fiksyen 302. belum bersedia rasanya.

macam mana dengan pecah yang masih berbalut plastik di rak buku tu? rasa sayang pulak nak koyak plastiknya. tapi sampai bila aku nak peram buku tu?

kalau tasik syahdu macam mana? nanti dululah..

akhirnya aku nekad nak habiskan map of the invisible world yang dah lama aku baca tapi asyik tertangguh saja. bukunya pun dah lunyai akibat diusung merata-rata.

akhirnya pagi ni aku capai tasik syahdu atas meja.  kata pak samad, "tidak membaca terasa seperti gagal bercinta di zaman remaja." 

dapatkah aku menelusuri inti kehidupan pak samad selama lebih 5 dekad melalui himpunan 22 cerpennya ini?




No comments:

Post a Comment