Wednesday, July 18, 2012

old days time at oldtown white coffee


last week aku melepak di oldtown white coffee, greentown ipoh. 

dulu masa awal2 keja aku dan kawan2 selalu la lepak kat oldtown ipoh padang lepas ofis. (bos aku cakap oldtown di ipoh padang adalah yang pertama dan original) melepak di oldtown sambil bercerita hal2 keja yang stress dan juga funny maybe. 

aku secara personal ada banyak memori dengan oldtown white cofffee. ada sentimental value. 

1st day aku chambering, bos belanja aku makan kat oldtown. dan ni 1st time aku makan kat oldtown. nak order apa pun tak tau. 

lepas tu, oldtown menjadi tempat regular kami budak2 chambering and later as junior lawyer melepak lepas ofis. 

aku pernah bawak arwah mak, abah & anak2 buah aku makan kat oldtown. arwah mak memang suka french toast oldtown. 

and paling utama, oldtown adalah tempat kami melepak lepas jamuan call to the bar (long call) kat ipoh royal club. kami tak dapat makan makanan jamuan sebab makanan tak cukup. orang yang datang meraikan memang ramai. tetamu memang cukup makan. tapi kami yang long call takde makanan lagi. so it end up kami makan dan lepak di oldtown. it's really a happy time...=)) 

dan itu adalah kali terakhir kami melepak di oldtown dengan happy. that was about 4-5 years ago.

banyak perkara dah berubah sehingga sekarang. kami dah lama tak melepak di oldtown lepas ofis macam dulu. majoriti dah berkahwin dan dah berpindah keluar dari ipoh. yang masih bujang pun dah takde masa nak melepak macam dulu. konon sibuk stay back di ofis. 

it just so happened last week aku lepak di oldtown greentown dengan kawan aku. and tiba2 kami berdua terfikir betapa lamanya kami tak melepak di oldtown lepas ofis. but then hanya kami berdua yang masih available. yang lain dah sibuk dengan hal keluarga, suami dan anak masing2. 

then i realized that i really miss our old days at oldtown white coffee ipoh padang. our naive world in the legal profession..we grumble, complain about our days in court and ofis and our 'nightmare' 9 months chambering as well as 'gossiping' when we met at oldtown. it's such a relief to us after a tired and stressful day. then the next day we face the same thing again and again...   

when you go to oldtown, take your time....=) 


p/s: aku masih ingat hari itu aku bersama dia di oldtown white coffee sambil lagu 'Killing Me Softly' berkumandang dan itu adalah kali terakhir aku dan dia di situ bersama...  


 

No comments:

Post a Comment