Wednesday, June 15, 2011

B.L.O.C.K.I.N.G

Sejak akhir-akhir ni tempat parking kereta kat apartment yang aku sewa ni selalu je penuh. Jadi situasi kereta parking blocked kereta lain tu biasa la. Rule: kalau kita blocked kereta orang sila jangan tarik handbrake. Common knowledge kan...

Tapi ada satu kereta ni..memang selalu blocked kereta orang la. Memang la dia tak tarik handbrake, tapi yang buat orang marah, tuanpunya kereta ni suka parking (blocked) kereta ikut suka hati dia je. Walaupun kadang-kadang ada parking kosong pun masih nak blocked kereta orang. Aku faham la dia mungkin balik lewat 2-3 pagi..parking semua dah penuh and no choice terpaksa blocked kereta orang. Tapi apa salahnya bangun awal sikit parking kat tempat yang dah kosong. Pukul 6.30 pagi dah ada kereta yang keluar kot. Orang-orang kat apartment tu dah tak larat nak tolak kereta dia setiap pagi.

Tapi yang aku marah sangat satu hari tu bukan apa...dia balik awal dalam pukul 8 malam macam tu and still ada parking kosong lagi tapi dia tak parking kat tempat kosong and parking blocked kereta orang. Yang aku lagi naik hangin tu dia blocked tempat parking yang kosong!! Terpaksa aku tolak kereta dia semata-mata aku nak masuk kat parking yang kosong tu. Memang la takde rasa hormat kat orang langsung. Dia ingat dia sorang je ke yang duduk kat apartment tu. Respect la orang lain sama. Orang ni memang takde perasaan bertimbang rasa langsung. Ikut sedap rasa dia je...


p/s: jangan sampai satu hari nanti ada yang buat naya kat kereta dia sudah..





No comments:

Post a Comment