Thursday, June 2, 2011

new update

Banyak perkara yang berlaku selepas entri aku yang terakhir.

Selepas baca Contengan Jalanan by Hlovate aku baca empat (4) buku lagi: Blues Retro - Imaen, Puisi Untuk Esdyzuar - Nisah Haron, Scattered Bones - Usman Awang, dan Langsir Biji Remia - Noor Suraya.

Lepas baca Blues Retro, aku asyik rasa macam nak makan burger 'kampung' aja. Teringat pulak masa aku sekolah dulu jual burger untuk Persatuan Usahawan Muda (PUM). Ada orang yang lebih susah dari aku. Sejauh mana perjuangan mahasiswa dapat memberi kesan terhadap polisi dan isu semasa negara??





Puisi Untuk Esdyzuar aku baca dalam masa semalam je. Giler ahhh...baca non stop sampai pukul 4.20 pagi kot. Esoknya pegi keja kepala rasa weng...ngantuk ya amat!! Dua tiga ari gak la aku berfantasi lepas baca buku ni..hoho....;p Tapi serius sikap manusia yang tamak sungguh menjengkelkan aku. Kalo dah aku baca buku ni non stop...maknanya buku ni sesuatu yang irresistible..=)





Daripada berfantasi..aku dah jadi jiwang karat dan puitis semacam je bila aku baca Scattered Bones. Buku sastera memang buat hati dan emosi jadi lebih sensitif. Memang sebuah buku yang mencengkam jiwa dan emosi. Kalo baca dalam bahasa asal (bahasa melayu) buku ni mesti lebih menyentuh kalbu.

Tak perlu la cerita banyak pasal gaya tulisan Noor Suraya. Langsir Biji Remia berjaya buat Kak Yong aku menangis tapi tidak cukup untuk buat aku menangis (cuma bergenang air mata je). Rasanya hati Umair tu masih belum cukup kuat untuk terima Duha. Ye la bak kata Fend dalam Contengan Jalanan 'hati manusia ni Allah yang pegang'... Pandangan Muhsin pulak lebih jauh ke dalam hati Duha. Bukan setakat pandangan luaran sahaja. Tapi berapa ramaikah yang pandangannya tembus terus ke hati?

Tripartite games Bar-PDRM-Bench dah pun berakhir last week. Aku enjoy the games walaupun ada menang dan kalah. Next, preparation untuk Penang-Perak Bar Games end of next month kat Penang.


p/s: sedang baca 1515 by Faisal Tehrani

No comments:

Post a Comment