Tuesday, May 29, 2012

1st timer

aku dengan gigihnya pegi stadium tengok hoki dengan anak2 buah. aku bajet tak ramai orang. ye la aku tengok kat tv dua game sebelum ni orang tak ramai pun kat stadium.

alih2 sangkaan aku meleset!

satu, parking memang penuh. walaupun takde sepenuh macam ada game bola kat stadium. ok aku masih positif lagi. mungkin kat dalam stadium tak ramai orang.

meleset sama sekali. stadium giler penuh!!! takde tempat nak duduk. berdiri pun penuh jugak. masa aku sampai tu india leading 2-0. tamat separuh masa pertama, kami berdiri kat atas plak. aku berharap gak la malaysia main dramatik last minit macam lawan great britain hari tu. hmmm tapi mengecewakan. banyak peluang tapi sia2.

feel tengok kat tv dengan tengok kat stadium tak sama. tapi kalau game bola aku tengok kat tv je la. bukan nampak sangat pun kalau tengok kat stadium. hoki ni padang dia takde la besar sangat. jadi masih boleh nampak pemain dengan baik. kami plak semalam spot belakang gol. memang meriah la bersorak bila gol. hahaha..=)) 

game hoki semalam aku rasa mengecewakan. malaysia tak main macam dua game sebelum ni. aku rasa malaysia main macam nervous je sebab stadium penuh kot..tekanan daripada penyokong.

tahun lepas aku rasa stadium tak penuh sangat pun.

aku rasa kalau tak kerana malaysia baru je menang kejohanan asia remaja bulan lepas kat melaka, mesti takde orang nak tengok hoki piala sultan azlan shah ni sebab skuad senior baru je gagal melangkah ke sukan olimpik. tapi bila tengok stadium penuh semalam, maksudnya hoki dah kembali di hati rakyat malaysia.


p/s: bekas kapten hoki malaysia berdiri sebelah aku beli wafle nelson's kat ktm semalam...

No comments:

Post a Comment