Friday, May 4, 2012

^_^

Buku free yang aku dapat daripada JS Adiwarna untuk peraduan 'Redeem & Review'.
Staff JS Adiwarna cakap aku boleh redeem apa-apa buku kecuali Hikayat Hang Tuah. Aduhh kecewa di situ. Jadi diorang cakap pilihlah buku yang paling mahal kalau tak rugi nanti. Hmm memandangkan kebanyakan buku diorang aku dah baca, aku serius tak tau nak pilih buku yang mana. Jenuh depa nak melayan aku yang banyak kerenah ni masa nak pilih buku mana yang aku nak redeem. Tapi depa ni memang sangat membantu la untuk aku membuat keputusan. Ada seorang staff ni macam malu-malu ja nak promote Gerabak Merah Jambu tu tapi aku cakap dengan dia "Ohh yang ni saya memang macam nak pilih cuma lagi satu buku saya tak tau nak pilih yang mana". Lepas tu depa kata penulisnya ada di kalangan mereka dan suruh aku teka. Aku tak nak teka tapi aku cakap nanti nak tandatangan penulisnya, Kamalia. Selesai sesi memilih, baru la depa cakap yang mana satu penulisnya. Rupa-rupanya orang yang mula-mula promote buku tu kat aku la penulisnya. Patut la macam malu-malu je dan tentunya aku dapat tandatangan penulisnya, Kamalia...=))  

Buku free from my best friend
Perempuan Nan Bercinta tu buku terbaru Faisal Tehrani dan karya asli pertama daripada ITBM. Lepas belek-belek buku ni, aku rasa macam buku ni sekuel kepada buku Tuhan Manusia. Ayat ini yang pertama aku nampak masa belek-belek buku ni dan aku terus rasa 'seram sejuk'. Thanks to my best friend yang 'bersungguh-sungguh' nak bagi aku buku ni..hoho 
"Cari perempuan mulia yang menentang sehingga mati, cari perempuan yang menentang meskipun sudah mati." - Perempuan Nan Bercinta (Faisal Tehrani) 


Buku free from my other best friend which she bought it in Jakarta
Aku pesan dengan kawan aku mintak tolong dia belikan buku Chairil Anwar masa dia outstation ke Jakarta bulan lepas. Jadi dia belikan 'Aku Ini Binatang Jalang' koleksi puisi Chairil Anwar dari 1942-1949. Aku tanya berapa harga buku ni tapi dia cakap ambik saja..dia bagi aku. Ini sajak yang paling aku suka dalam buku ni:- 

AKU

Kalau sampai waktuku 
Ku mau tak seorang kan merayu
Tidak juga kau 

Tak perlu sedu sedan itu 

Aku ini binatang jalang 
Dari kumpulannya terbuang 

Biar peluru menembus kulitku 
Aku tetap meradang menerjang

Luka dan bisa kubawa lari 
Berlari
Hingga hilang pedih peri

Dan aku akan lebih tidak peduli 

Aku mau hidup seribu tahun lagi 



Buku yang aku beli
Tunas Cipta (Februari 2012) tu aku beli sebab ada rencana yang aku nak baca. Rindu Seorang Rafik tu selalu je tak ada stok di kedai buku mainstream. Surat-surat Perempuan Johor tu lagi langsung jatuh kategori 'rare' yang memang aku tak pernah nampak langsung kat kedai buku mainstream.

2 Buku Fixi, 1 mug KOPI & free beg
Aku dah baca proposal novel Licik. Jadi aku mahu tahu keseluruhan ceritanya. Pecah pulak memang lama dah aku aim nak beli tapi malas nak beli online. Kat kedai buku mainstream pulak kadang-kadang ada kadang-kadang tak ada. Mug KOPI tu sebagai pelengkap kepada buku KOPI yang aku beli hari tu. Beg Sitora Harimau Jadian tu free dari Fixi.

beli kat gerai Payless
Untuk menambahkan koleksi buku John Grisham aku. Kat kedai buku terpakai Novel Hut yang aku selalu pergi tu memang susah nak dapat buku ni. (Padahal aku boleh je beli buku ni baru kat Popular or MPH..hoho)

Buku-buku untuk anak-anak buah aku

special untuk anak buah aku yang ambil subjek lukisan dan seorang lagi yang memang suka memasak

Ada 3 beg buku yang aku kena bawak balik kampung weekend ni. Dan sesungguhnya aku perlukan rak buku baru...huhu 

Ada sesiapa nak hadiahkan aku RAK BUKU?? 


p/s: mungkin besday tahun depan aku patut request rak buku pulak...LOL






No comments:

Post a Comment